Voormalig Bol.com-baas Daniel Ropers haat hypes | Internetpioniers #3
Als jonge McKinsey consultant schreef Daniel Ropers in opdracht van het Duitse mediaconcern Bertelsmann in 1998 het bedrijfsplan voor de Nederlandse tak van bol.com.
Daniel werd directeur, bol.com een succes. Maar niet zonder slag en stoot. Want de dotcomcrisis zat er tussenin. Wat heeft Daniel van die crisis geleerd?
POM spreekt internetpioniers deze zomer. Deels uit nostalgie, deels om te leren van het verleden. Hoe zijn die lessen van toen relevant voor het web van nu?
🧡 Hier word je lid van de Telegram community https://pom.community/
🚀 Kijk clips via onze Instagram:https://instagram.com/podcastovermedia
💚 Volg de nieuwsbrief van Ernst-Jan: https://pfauth.com/nieuwsbrief
💫 Volg de nieuwsbrief van Alexander: https://alexanderklopping.substack.com/
- Datum:
- Duur:
Meer afleveringen van POM - Een podcast over media, cultuur, technologie en ondernemen
-
Zo werkt de uitgeverswereld (met vage versleutelde pdfjes en biedingsoorlogen) | POM Community
Alexander en Ernst-Jan zijn nu een paar maanden gebroederlijk uitgevers en het eerste POM-boek is bekend. Wat valt ze op aan dit wereldje? Wat hebben ze geleerd van hun partner Maven? En waarom besloten ze te bieden op het boek van... -
🚀 Het eerste POM-boek: ‘Je gezicht is nu van ons’ van Kashmir Hill | POM S08E45
Shownotes: Ons eerste POM-boek is uit! ‘Je gezicht is nu van ons’ gaat over een in Nederland totaal onderschatte en gevaarlijke technologie: gezichtsherkenning. Kashmir Hill, tech-verslaggever van The New York Times, beschrijft hoe... -
BONUS - Koen Bok (Sofa, Framer) geeft start-upadvies | Internetpioniers #5
Koen Bok op Twitter: https://twitter.com/koenbok De persoonlijke site van Koen: https://koenbok.com/ Framer: https://framer.com 🧡 Hier word je lid van de Telegram community https://pom.community/ 🚀 Kijk clips via onze Instagram:...